Írásaim

Vid Ödön

In memoriam Dr. Dénes György (1923-2015)

2015. május 01. 22:49 - Vid Ödön

1970-ben harmadéves villamosmérnök hallgató voltam. A nyári szünetet Gyuri bácsi famulusaként dolgoztam végig az Aggteleki Karsztot járva. Így jutottam el többek között a Bódvaszilas feletti Acskó-rétre, a Bába-völgybe, a Szögliget felett magasodó Szádvár romjaihoz. Rengeteg időt töltöttünk azon a nyáron együtt, és ezalatt elmondhatatlanul sokat tanultam tőle. Nemcsak a geológiai és hidrológiai alapismeretek, hanem a környék történelme is terítékre került, míg a terepen jártunk, meg esténként a szállásunkon.

Bár még két évtizeden keresztül tartott hol szorosabb, hol lazább barlangász kapcsolatunk, ennek a nyárnak az élményeit rendkívül fontosként őrzöm az emlékezetemben. Innen jött az ötlet, hogy 2012-ben egy novellapályázatra írt történetem helyszínéül ezt a környéket válasszam, és felhasználjam benne a Gyuri bácsitól kapott ismereteket. Most, hogy többé már nem lesz alkalmam tőle tanulni, szeretném az Ásványvadász című novellámat neki ajánlani.

Nyugodj békében kedves tanítómesterem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://odon-irasai.blog.hu/api/trackback/id/tr547420672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása